Hvor er vi?

Hvad er vi?

Velkommen til StepStudy! Vi er det undervisningsbureau, der matcher dig med en dygtig privatunderviser, som kan løfte din faglighed, og dine karakterer. Du får mulighed for at gennemgå dine lektier, afleveringer og alt det pensum, du har svært ved, når du sidder med det selv. Du bruger mange år af din ungdom på at studere. hvorfor ikke få det bedste ud af dem, med StepStudy?

IMG_0320.PNG
sortstreg.png
mig.JPG

Vi er akademikere og studerende, der brænder for at dele vores viden med dig. Hele tiden er vi på udkig efter de dygtigste, mest velegnede undervisere. Dem der kan skabe effektive, udfordrende og spændende læringsmiljøer, som gør det sjovt at studere. Hos os kan du være sikker på at blive matchet med en, der vil hæve dig op på et højere niveau og gøre læsningen til leg.

Hvem er vi?

StepStudy er din adgangsbillet til bedre karakterer. Det er let og billigt at bestille et forløb med en underviser og med den rigtige hjælp, kan du åbne dørene op til den uddannelse, du går og drømmer om. Vi kender rammerne for god indlæring og vi har folk der kan realisere dem. Du vil opleve, at de høje karakterer pludseligt bliver tilgængelige for dig. Vi tror på, at man med rette vilje, perspektiv og støtte kan gøre sig selv til superstudent. Vi ved, at du har potentiale, og vores ambition er, at finde det frem med dit samarbejde. Vores mål og værdisætning bygger på, at når vores elever får huen på hovedet og kan kigge tilbage på deres tid i gymnasiet, da står de med en god mavefornemmelse og flotte resultater, som ingen kan tage fra dem. Det er aldrig for sent at tage kontrol over sin fremtid, og vi står klar til at hjælpe dig med det.

Hvad gør vi?

studying 1.jpg
studying 2.png
  1. Undervisning i høj kvalitet

Vi tager vores job meget seriøst, og stræber imod at hjælpe elever til at opnå sine mål. Det sikrer vi ved kun at ansætte undervisere med topkarakterer i deres på-gældende fag (mindst 10, helst 12). Ikke mindst lægger vi stor vægt på, at vores undervisere er særligt pædagogisk velegnede. Undervisere hos StepStudy uddannes løbende i didaktik og god pædagogisk ånd.

 

   2. Undervisning til lav pris

Vi har presset prisen ned til et minimum og kan tilbyde organiseret undervisning til markedets bedste priser. Dette er muligt, da majoriteten af vores indtægter går til underviseren og ikke en bagved-liggende organisation, som det er tilfældet hos vores konkurrenter. Alt drift og organisation sker igennem virksomheden uden understøttende mellemled.

Hvordan gør vi?

Vores filosofi

Mange opgaver kan virke uoverkommelige, når man anskuer dem som helhed.

Derfor er der tit behov for at se på opgaven med nye øjne.

På Oahu, Hawaii finder man Haiku trappen.

Står du for bunden og ser op mod bjergtoppen, er der så langt op, at du ikke engang kan se toppen for tåge og atmosfære.

 

Dér står du og kigger op ad Haiku trappen. Du ved godt, at det sikkert er uhyre smukt på toppen, men du får næsten lyst til at give op på forhånd, alligevel fatter du mod og begiver dig op ad de mange tusinde trin. Efter du har gået i længe, og toppen stadig ikke er at se, beslutter du dig for, ung og frisk som du er, at springe 2 trin ad gangen, på den måde går det hurtigere, tænker du. Først 2 trin ad gangen, så 3, så 4 trin. Du når ikke at springe særligt mange gange, før du bliver meget forpustet. Så du tager en pause for at få vejret. Det er alligevel hårdt at bestige det her bjerg, tænker du. Mens du sidder der og kigger ned ad trapperne, kan du se, hvor langt du er kommet. Men så kigger du op, og bjergtoppen er stadig ikke at se. 

Haiku.png

Det er så her, svedig og forpustet, at du giver op og bevæger dig ned ad bjerget igen. På vejen ned møder du nogle raske små bjergbestigere, der marcherer op ad bjergsiden. De sveder, for de er ikke i bedre form end dig, men de ser alligevel ud til at være ved godt mod. Det er nok ikke første gang, de bestiger et bjerg. Du går videre nedad, og bliver ved med at møde friske bjergbestigere. På et tidspunkt spørger du en af dem, hvordan han kan gå så nemt til opgaven. Og til det svarer han, “Det er jo bare en masse trappetrin, og hvem kan ikke bestige et trappetrin? Desuden er der rigtig flot på vejen op, hvis man tager sig god tid. Hvis du har lyst, kan vi bestige bjerget sammen?” Du takker ja, og I følges op ad bjerget. I bliver gode venner dig og den lille bjergbestiger. På turen op viser han dig hvordan man tackle hvert et trappetrin. På nogle trin skal man træde varsomt, men de fleste er helt ufarlige. Han viser dig hvordan trinnene kommer i forlængelse af hinanden, så man ikke farer vild, og sammen ser i alle de smukke udkigspunkter, der kommer med jævne mellemrum på trappen. Du bliver pludselig ked af, at du havde så travlt med at springe op ad hele trappen på een gang. Nu er det faktisk en helt ny oplevelse at bestige bjerget.

Du bemærker, at tågen så småt begynder at klare, og før du ved af det, er du helt oppe over skylaget. Det er første gang du ser solen skinne. Og endelig, ENDELIG kan du se bjergtoppen! Her venter der dig en stor gevinst. Du får et lille diplom for din indsats, som du kan prale med i al fremtid. Der er et fadølsanlæg, en masse andre glade bjergbestigere og ikke mindst den flotteste klare udsigt. Det har du ikke prøvet før. At stå der og kigge ud over skyerne, det er noget helt specielt. Nu forstår du, hvorfor din ven er blevet bjergbestiger. Skål, du har fortjent det!

 

Vi er StepStudy, vi er bjergbestigere. Vi vil vise dig bjergtoppen, og vi lover, at der også er flot på vejen op. Vi tager dig i hånden, og viser dig trinnene et for et. Vi går på knæ og giver en hestesko, når du kommer til de helt stejle trin. Selv det højeste bjerg skal bestiges 1 skridt ad gangen og måske, hvis alt går godt, vil du finde ud af, hvor fornøjeligt det kan være at bestige bjerge.

 

 

Velkommen til StepStudy!

Vi glæder os til at møde dig

Markpåetbjerg.jpg

- Mark, stifter af StepStudy, på et bjerg på Hawaii

StepStudy ApS er stiftet -og dagligt bestyret af Mark Sønderby Schmidt. Firmaet har hovedsæde i København.

Jeg har stiftet Stepstudy, fordi jer tror på at alle unge studerende, der tager deres fremtid seriøst er udstyret med evnerne til at gøre en positiv forskel for dem selv og for samfundet. Vi skal alle være med til at føre os ud i en lysere fremtid. Det er dog ofte tilfældet, at man som ung gymnasieelev har svært ved at se, hvad pensum virkelig skal bruges til, og dermed også, hvorfor man bruger alt den tid på skolebænken. Hvordan skal de implementere deres nyfundne viden og dannelse på en konstruktiv måde? Hvem skal dog have glæde af, at de har siddet i timevis og lært om ordklasser og Odysseus? De har det i hvert fald sjældent selv. Forskning siger, at årsagen til at så mange unge studerende ikke bryder sig om at læse, udover følelsen af undervisningens ligegyldighed, er at det giver dem en fornemmelse af frihedsberøvelse. Det er ironisk, da lærdommen jo er den ypperste katalysator for frihed. Men det medfører desværre, at eleven er mindre tilbøjelig til aktivt at engagere sig i undervisningen, og præstere fagligt. Som ung bliver man oven i købet budt på et væld af spændende, nye ting. Venner, fest og frihed får tit en meget stor plads i hverdagen, som det efter vores mening også skal, men der skal ikke meget til, før man helt og aldeles henstiller uddannelsen og fremtiden, til fordel for det umiddelbart sjove. 

Om stiftelsen

Hvad nu, hvis også man kunne finde glæde i faglig fordybelse? Da vi var børn elskede vi at udforske verden. Vi var helt besatte af at lære nye ting og stille spørgsmål.  Men på et tidspunkt, eller nok nærmere i løbet af en lang tidsperiode, forsvinder denne ubetingede læringslyst og nysgerrighed. Det sker måske i forlængelse af, at vi har haft nogle dårlige, uengagerede eller udmattede folkeskolelærere og gymnasielærere. Lærerne bryder sig naturligvis heller ikke om at undervise uengagerede elever så der opstår en ond, læringshæmmende cirkel.

 

Det er vores overbevisning, at ALLE kan finde gnisten tilbage i læring og dannelse, og at det kan betyde en enorm forskel for oplevelsen af, at tage en uddannelse. Hvis man spørger en gymnasieelev; "hvilket fag er dit yndlingsfag?" Så er svaret stort set altid begrundet med fagets lærer. Formidleren spiller en absolut afgørende rolle for, om det skal være drønsjovt eller dødsygt at lære noget. Derfor valgte jeg selv at undervise, og at starte et firma, hvor jeg samlede sammen af ligesindede, der ønsker at dele deres passion med deres egne elever. forhåbentligt kan det være med til at skabe en bedre verden, om ikke andet er det da et  i den rigtige retning.

For StepStudy ApS.

adm. dir. Mark Sønderby Schmidt